Heb jij ze al zien rondrijden?

Sommige bedrijven herken je meteen. Loonbedrijf Fiers is er zo een. Je ziet en hoort ze overal, en iedereen kent ze. Een herkenbaar logo en een passende huisstijl mag en kan dan ook niet ontbreken!
Voor Loonbedrijf Fiers zijn we aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl en logo. Bij Mula houden we van de complete strategie achter een logo. Maar soms is het gewoon godsgruwelijk lekker, om gewoonweg een mooi beeldwerk te maken. Het nieuwe logo van Loonbedrijf Fiers was zo’n case. Stiekem zijn we erg trots dat we zo’n mooi project, voor een regionaal bekende speler mochten uitvoeren. En dat gevoel wordt helemaal aangewakkerd wanneer we ze weer eens voorbij zien komen.
Het beeldmerk in een notendop
We maakten een logo dat bij Fiers past, en brachten hun verhaal samen in een compact beeldmerk. Een beeldmerk wat alles maar ook precies genoeg vertelt. Het logo vertelt het verhaal van landbouw, ruilverkaveling en dat alles kan. De F in het logo staat voor de uitgestrekte groene percelen, weilanden, maisvelden waar de mensen en machines van Fiers in elk jaargetijde bezig zijn. Het dunne lijntje naast de F geeft de kleine lange zandwegen weer, die loonwerkers gebruiken om zich te verplaatsen tussen verschillende akkers en zo bij hun grond uitkomen (ruilverkaveling).
‘Alles kan’ is een mooie belofte maar ook meer dan dat. ‘Alles kan’ komt voort uit de (voormalige)directeur Bart. Wanneer je hem opbelde dat je je dak gesloopt wilde hebben dan kon het. Maar had je Fiers nodig om morgen een put te slaan dan kon dat ook. Ja, sinds 1954 kan en mag alles.
Naast het ontwikkelen van een herkenbaar logo gingen we ook aan de slag met de ontwikkeling van een huisstijl. De kers op de taart was het enthousiasme vanuit Fiers. Er werd doorgepakt met de nieuwe huisstijl. Overal werd het nieuwe logo doorgevoerd, en ook heel hun machinepark mocht eraan geloven. Heel mooi om te zien!